miercuri, 30 noiembrie 2011

....vrei să vii cu mine?


Pildele lui Solomon, fiul lui David, împăratul lui Israel,pentru cunoaşterea înţelepciunii şi învăţăturii, pentru înţelegerea cuvintelor minţii;pentru căpătarea învăţăturilor de bun simţ, de dreptate, de judecată şi de nepărtinire;ca să dea celor neîncercaţi agerime de minte, tânărului cunoştinţă şi chibzuinţă, – să asculte însă şi înţeleptul, şi îşi va mări ştiinţa, şi cel priceput, şi va căpăta iscusinţă – pentru prinderea înţelesului unei pilde sau al unui cuvânt adânc, înţelesul cuvintelor înţelepţilor şi al cuvintelor lor cu tâlc.
Era o dată un rege care avea 4 neveste.
 Cel mai mult o iubea pe cea de-a patra,
 pe care o îmbrăca cu haine din cele mai scumpe
 şi o trata cu cele mai fine bucate.
 De asemenea, o iubea şi pe cea de-a treia soţie
 şi ea era cea cu care se mândrea cel mai mult.
 Totuşi, regele trăia cu teama că această soţie îl va părăsi.
 Regele o iubea şi pe cea de-a 2 soţie.
Ea era confidenta lui şi era totdeauna drăguţă, înţelegătoare şi răbdătoare
 De câte ori regele avea o problemă, ea îi era sufletul.
Prima soţie a regelui, era foarte loială,
 însă nu o iubea,
 abia de o lua în seamă.
Într-o zi regele simţi că sfârşitul este aproape.
 Se gândi la întreaga lui viaţă plină şi îşi spuse:
-"Acum am 4 soţii, dar când voi muri, voi fi singur".
A întrebat-o pe cea de-a 4 nevastă:
- "Te-am iubit cel mai mult,
 ţi-am dăruit cele mai frumoase haine
 şi ţi-am purtat cea mai mare grijă.
Acum am să mor, vrei să vi cu mine?
 -"Nici vorbă!"
a replicat cea de-a patra soţie.
 Răspunsul ei a străpuns inima regelui.
Regele a întrebat-o pe cea de-a treia soţie:
- "Te-am iubit toată viaţa.
 Acum mor, vrei să vii cu mine?"
"Nu!"
a răspuns cea de-a treia soţie.
 "Viaţa este frumoasă.
Când vei muri, mă voi recăsători!"
 Inima regelui s-a strâns de durere.
A întrebat-o pe cea de-a doua soţie:
- "Întotdeauna am găsit la tine înţelegere şi ajutor în sufletul meu.
Când voi muri, vrei să fii cu mine?"
 "Îmi pare rău.
-Te pot doar înmormânta".
 Regele a fost distrus de acest răspuns.
A auzit o voce.
 "Eu te voi urma!
" Regele s-a uitat împrejur şi a văzut că cea care rostise aceste cuvinte era prima soţie.
 Era atât de slabă, pentru că a suferit mult din cauza foamei şi a neglijării.
Adânc îndurerat, el a spus:
"Trebuia să-ţi ofer mai multă grijă, dar...
"În realitate noi toţi avem patru soţii.
Cea de-a 4 este TRUPUL.
 Indiferent cât timp şi efort investim în a-l face să arate bine, el ne părăseşte.
Cea de-a treia soţie este AVEREA.
 Când murim, se duce la alţii.
 Cea de-a doua soţie este FAMILIA ŞI PRIETENII.
Indiferent cât de apropiaţi ne-au fost, ei nu pot decât să ne ducă la mormânt.
 Prima soţie este SULETUL.
 Adesea neglijat, în goană după averi, bunăstare şi putere.
 Totuşi, SUFLETUL este singurul care ne urmează oriunde.
p.s. Nu cunosc autorul. 
Când o să găsesc autorul o să vă anunţ neapărat.