marți, 27 august 2013

Calc usor in zorii zilei

Calc usor in zorii zilei peste iarba inca uda 
Pe cararea care suie in gradina Ghetismani; 
Si-n racoarea diminetii, intr-o liniste profunda, 
Imi plec fruntea si genunchiul unde Tu ai plans cu-amar.
 Vreau sa-ncep cu-o rugaciune dimineata vietii mele; 
Zorii ei sa-i strang cu-o unda si sa-i leg apoi de cer; 
Sa fie mai sus de stele, sa strabata universul 
Cel cuprins de-atat mister! 
O, Parinte-Atotputernic!
 Tu, stapan pe vesnicie!
 M-ai tinut mereu alaturi de la leagan pàn-acum, 
Pe carari a caror nume, nimeni-n lume nu le stie; 
Tu mi-ai fost alaturi pe-al urcusului greu drum... 
Imi intind a mele brate catre Tine cu iubire, 
Ochii mei de-acum spre ceruri isi croiesc vesnicul drum; 
Scoate-ma de-aici, din greul labirint fara de stele 
Si rapeste-ma la Tine sa-mi uit viata pan-de-acum.
 Imi continui rugaciunea jos, pe piatra inca uda, 
Unde Tu ai plans amarnic pentru omenirea rea; 
Vad maslinii-n-a lor floare mirosind a bunatate
 Si atunci cand mana-Ti sfanta ranile le vindeca. 
Pleaca-ti ochii peste mine si vezi-mi sudoarea fruntii 
Cum ma-nvaluie in seara unei vieti apuse-acum;
 Caci cu glasul-mi stins in lacrimi in racoarea diminetii.... 
Doamne, varsa-Ti bunatatea peste-oftatul plin de chin. 
Parul meu e nins pe tample, doresc grabnic sa Te vad, 
Ca sa-Ti multumesc, Parinte, ca mi-ai scris cu slova Ta; 
Pe toti cei din neamuri sfinte: Avraam, Isaac si Iacov
 Si sa fim in vesnicie, stand cu totii-n preajma Ta.
Amin