marți, 22 decembrie 2020

Evanghelia dupa Ioan -12 intrebari si raspunsuri

  • Evanghelia dupa Ioan -12  intrebari si raspunsuri
  • 1.Cand a venit Domnul Isus la Betania (v.1a)?
  •   Cu sase zile inainte de Pasti,
  • 2. Ce era special cu privire la Betania (v.1b)?
  • Isus a venit in Betania, unde era Lazar, care fusese mort si pe care il inviase din morti.
  • 3. Ce fusese pregatit pentru Domnul Isus in Betania (v.2a)?
  •  Acolo I-au pregatit o cina.
  • 4. Ce facea Marta in timpul mesei (v.2b)?  
  • Marta slujea,
  • 5. Ce facea Lazar (v.2c)?
  •  Lazar era unul din cei ce sedeau la masa cu El.
  • 6. Ce a facut Maria (v.3)?
  •  Maria a luat un litru cu mir de nard curat, de mare pret, a uns picioarele lui Isus si I-a sters picioarele cu parul ei; si s-a umplut casa de mirosul mirului.
  • 7. De ce s-a suparat Iuda cu privire la fapta Mariei (v.4-6)?
  •  Iuda Iscarioteanul, fiul lui Simon, care avea sa-L vanda, a zis:
  •  "De ce nu s-a vandut acest mir cu trei sute de lei si sa se fi dat saracilor?"
  •  Zicea lucrul acesta nu pentru ca purta grija de saraci, ci pentru ca era un hot si, ca unul care tinea punga, lua el ce se punea in ea.
  •  
  • 8. In ce directie era mintea Domnului Isus (v.7-8)?
  • Isus a zis: "Las-o in pace; caci ea l-a pastrat pentru ziua ingroparii Mele.
  • 9. De s-a stans multimea la Betania (v.9)?
  •  au venit acolo, nu numai pentru Isus, ci ca sa vada si pe Lazar, pe care-l inviase din morti.
  • 10. De au planuit mai marii preoti sa il omoare si pe Lazar (v.10-11)?
  •  din pricina lui multi iudei plecau de la ei si credeau in Isus.
  • 11. Cum L-a primit multimea pe Domnul Isus (v.12-13)?
  •  au luat ramuri de finic si I-a iesit in intampinare, strigand: "Osana! Binecuvantat este Cel ce vine in Numele Domnului, Imparatul lui Israel!"
  • 12. De ce a intrat Domnul Isus in Ierusalim calare pe un magarus (v.14-15)?
  • aceste lucruri erau scrise despre El si ca ei le implinisera cu privire la El.
  • 13. Cand au inteles ucenicii seminificatia felului intrarii Domnului Isus in Ierusalim (v.16)?
  •  dupa ce a fost proslavit Isus,
  • 14. De ce se stangeau oamenii in jurul Domnului Isus (v.17-18)?
  •  norodul I-a iesit in intampinare, pentru ca aflase ca facuse semnul acesta.
  • 15. Care era reactia Fariseilor la interesul multimilor pentru Domnul Isus (v.19)?
  • Vedeti ca nu castigati nimic
  • 16. Cine mai era interesat de Domnul Isus (v.20-21)?
  • Niste greci, dintre cei ce se suisera sa se inchine la praznic,
  • s-au apropiat de Filip, care era din Betsaida Galileii, l-au rugat si au zis: "Domnule, am vrea sa vedem pe Isus."
  •  
  • 17. Ce moment venise in viata Domnului Isus (v.23)?
  • A sosit ceasul sa fie proslavit Fiul omului.
  • 19. Ce insemna glorificarea Domnului Isus (v.24)?
  • Adevarat, adevarat va spun ca daca grauntele de grau care a cazut pe pamant nu moare, ramane singur; dar daca moare, aduce mult rod.
  • 20. Ce este necesar pentru obtinerea vietii vesnice (v.25)?
  • Cine isi iubeste viata o va pierde; si cine isi uraste viata in lumea aceasta o va pastra pentru viata vesnica.
  • 21. Ce trebuie sa facem pentru a-i sluji Domnului Isus (v.26a)?
  •  Daca Imi slujeste cineva, sa Ma urmeze
  • 22. Ce folos este sa I-i slujesti Domnului Isus (v.26b)?
  • Daca Imi slujeste cineva, Tatal il va cinsti.
  • 23. Cum se simtea Domnul Isus (v.27a)?
  •  Acum sufletul Meu este tulburat. 
  • 24. De ce venise Domnul Isus (v.27b)?  
  • Dar tocmai pentru aceasta am venit pana la ceasul acesta!
  • 25. Ce v-a continua sa faca Dumnezeu (v.28)?
  •  din cer s-a auzit un glas care zicea: "L-am proslavit si-L voi mai proslavi!"
  • 26. Cum au interpretat oamenii vocea lui Dumnezeu (v.29)?
  • Norodul care statea acolo si care auzise glasul a zis ca a fost un tunet. Altii ziceau: "Un inger a vorbit cu El!"
  • 27. De ce vorbise Dumnezeu (v.30)?  
  • Isus a raspuns: "Nu pentru Mine s-a auzit glasul acesta, ci pentru voi.
  • 28. Ce se intampla la acel moment (v.31)?
  • Acum are loc judecata lumii acesteia, acum stapanitorul lumii acesteia va fi aruncat afara.
  • 29. Ce urma sa faca Domnul Isus dupa inaltarea Sa (v.32)?
  • dupa ce voi fi inaltat de pe pamant, voi atrage la Mine pe toti oamenii.
  • 30. Ce stia Domnul Isus despre moartea Sa (v.33)?
  • arata cu ce moarte avea sa moara.
  • 31. Care era speranta multimii cu privire la Mesia (v.34)?
  •  Noi am auzit din Lege ca Hristosul ramane in veac; cum, dar, zici Tu ca "Fiul omului trebuie sa fie inaltat"? Cine este acest Fiu al omului?"
  • 32. Ce trebuie sa facem cu privire la lumina care este Domnul Isus (v.35-36)?
  • Umblati ca unii care aveti lumina, ca sa nu va cuprinda intunericul; cine umbla in intuneric nu stie unde merge.Cata vreme aveti Lumina printre voi, credeti in Lumina, ca sa fiti fii ai luminii."
  • 33. Care era problema multimii (v.37)?
  • Macar ca facuse atatea semne inaintea lor, tot nu credeau in El,
  • 34. De ce nu puteau sa creada iudeii (v.38-40)?
  • Doamne, cine a dat crezare propovaduirii noastre? Si cui a fost descoperita puterea bratului Domnului?"De aceea nu puteau crede, pentru ca Isaia a mai zis:"Le-a orbit ochii si le-a impietrit inima, ca sa nu vada cu ochii, sa nu inteleaga cu inima, sa nu se intoarca la Dumnezeu, si sa-i vindec.
  • 35. De ce unii din ucenicii Domnului Isus nu isi faceau cunoscuta credinta lor (v.42-43)?
  •   de frica fariseilor, nu-L marturiseau pe fata, ca sa nu fie dati afara din sinagoga. Caci au iubit mai mult slava oamenilor decat slava lui Dumnezeu.
  • 36. Ce inseamna credinta in Domnul Isus (v.44)?
  • Isus a strigat: "Cine crede in Mine nu crede in Mine, ci in Cel ce M-a trimis pe Mine.
  • 37. Ce inseamna sa vezi pe Domnul Isus (v.45)?
  • cine Ma vede pe Mine vede pe Cel ce M-a trimis pe Mine.
  • 38. Ce este Domnul Isus pentru lume (v.46a)?
  •  Eu am venit ca sa fiu o lumina in lume, 
  • 39. Care este folosul credintei in Domnul Isus (v.46b)?
  •  oricine crede in Mine sa nu ramana in intuneric.
  • 40. Cine ii v-a judeca pe necredinciosi (v.47-48)?
  • Daca aude cineva cuvintele Mele, si nu le pazeste, nu Eu il judec; caci Eu n-am venit sa judec lumea, ci sa mantuiesc lumea. Pe cine Ma nesocoteste si nu primeste cuvintele Mele, are cine-l osandi: Cuvantul pe care l-am vestit Eu, acela il va osandi in ziua de apoi.
  • 41. De ce cuvintele Domnului Isus au valoarea vietii vesnice (v.49-50)?
  • Caci Eu n-am vorbit de la Mine insumi, ci Tatal, care M-a trimis, El insusi Mi-a poruncit ce trebuie sa spun si cum trebuie sa vorbesc. Si stiu ca porunca Lui este viata vesnica. De aceea lucrurile pe care le spun, le spun asa cum Mi le-a spus Tatal."