duminică, 8 ianuarie 2012

calca pe urmele lui Hristos...

Avem nevoie de modele. Avem nevoie de modele spre care sa putem aspira. Domnul Isus este modelul suprem. Insa, unora nu ne este de ajuns modelul Suprem lasat pe paginile Scripturii ! Domnul insa stia acest lucru de aceea a schimbat un criminal un persecutor scolit intr-un lucrator smerit , care a aruncat la gunoi tot ce considera bun.... si l-a transformat intr-un model !
Urmariti succesiunea de idei din aceste versete cu atentie:
 "De aceea va rog sa calcati pe urmele mele." "Calcati pe urmele mele, întrucat si eu calc pe urmele lui Hristos" "Si voi insiva ati calcat pe urmele mele si pe urmele Domnului" (1 Cor 4:16;1 Cor 11:1)
"fii o pilda (model sau exemplu) pentru credinciosi: în vorbire, în purtare, în dragoste, în credinta, în curatie." (1 Tim 4:12)
"Sfatuieste de asemenea pe tineri sa fie cumpatati, si da-te pe tine însuti pilda (exemplu/model) de fapte bune, în toate privintele. Iar în învatatura, da dovada de curatie, de vrednicie, de vorbire sanatoasa si fara cusur, ca potrivnicul sa ramâna de rusine, si sa nu poata sa spuna nimic rau de noi..." Tit 2:6-8
Daca ati citit cu atentie aceste versete un lucru este limpede : Domnul Isus este "Calea" este Modelul, este Km 0 al oricarui om. De aici se pleaca, altfel s-a ratat destinatina inca din start. El a lasat niste urme de pasi pe acest pamant! Pe aceste urme calca Pavel, apostolul, Pavel este un model de urmat , pentru ca are in fata un alt Model, Hristos! Pavel la randul sau indeamna pe Timotei si pe Tit: "fi o pilda, fi un model pentru credinciosi. El stia ca credinciosii au nevoie de modele vizibile, palpabile. Apoi Pavel priveste in viitor si ii spune lui Tit : ""Sfatuieste de asemenea pe tineri " dar intati da-te tu exemplu. Tit avea sarcina ca dupa ce va calca pe urmele lui Pavel si va fi el insusi un model sa lase in urma lui alte modele, alte imagini ale lui Hristos. Aceeiasi sarcina o avea si Timotei si corintenii ... si toti cei din preajma si din vremea lui.
Principiul este urmatorul: Hristos, Pavel calca pe urmele lui Hristos, Tit calca pe urmele lui Pavel, Tinerii din creta calca pe urmele lui Tit.... etc etc......... fratele meu mai tanar calca pe urmele mele. Ultima fraza pastreaza logica principiului ? Se incadreaza in schema ? Daca nu ma incadrez in schema, atunci am o problema.
Scriptura stia ca noi avem nevoie de un "instrument de masura" un etalon si apoi de modele vii. De aceea modelul pe care ni l-am ales trebuie intotdeauna verificat cu "Dreptarul", daca da bine.... atunci urmez modelul !
Acelasi lucru se va intampla si cu cei din urma mea. Ma vor verifica pe mine cu "Dreptarul" . Dar inainte sa ma verifice ei , ar fi bine sa ma verific singur, asa a facut Pavel: "intrucat si eu calc pe urmele lui Hristos" . Daca aceasta fraza pare deplasata sau aroganta iesind din gura noastra atunci avem o problema.