luni, 28 noiembrie 2016

Hai să-ți spun câte ceva despre mine,

Trebuie să recunosc că nu sunt creștin, dar m-am decis în sfârșit să vin la adunarea ta în duminica următoare. Dare te rog să nu te aștepți la multe din partea mea. Dacă se ivește altceva s-ar putea să nu vin, dar după cum stau lucrurile acum, mă gândesc să vin. Simt nevoia de a merge dar nu știu de ce. Hai să-ți spun câte ceva despre mine, înainte ca să ne întâlnim la adunare.

1. Nu o să înțeleg jargonul sau limbajul religios, și te rog să ții seama de chestia asta când o să conversăm. Nu înțeleg

-„uciderea în duhul, Dumnezeu mă  atinge, acoperit cu sânge(le Mielului), trebuie să mor față de mine însumi, doar trebuie să fii în Cuvânt, ai nevoie de o viață nouă, etc. Dacă o să conversăm în astfel de lozinci religioase, probabil că n-o să înțeleg nici jumătate din cuvinte… și probabil că o să fiu de părerea că sunteți um pic duși cu pluta.

2. Când mă vei întreba ce mai fac, să ştii că nu am încredere în tine. Probabil am să trag o minciună și o să răspund că fac bine. Nu ca și cum nu aș vrea să-ți spun; doar că tocmai am avut o dezamăgire și încă nu-s sigur că pot avea încredere în tine. Ce-ar fi ca să-mi spui tu primul istoria ta? Dacă o să-mi placi și n-o să am sentimentul că încerci să mă duci cu preșul sau ceva de felul acesta, o să-ți spun și eu povestea mea.

3. Să știi că limbajul meu este destul de necioplit și sunt unele lucruri cu privire la care pot fi plin de amărăciune sau mânie. Dacă te miros că ai o atitudine de superioritate, dispar. Dacă aștepți să-ți vină rândul să spui și tu ceva, în loc să asculți cu adevărat ceea ce-ți spun, nu voi fi interesat (într-o asemenea conversație). Nu te aștepta să fiu exact ca tine.

4. Nu te obosi să mă prezinți la toți cunoscuții tăi. Înțeleg să cunosc doi sau trei oameni, dar să nu îi înșirezi pe toți ca să dea mâna cu mine. Sunt acolo doar pentru a-mi face o idee despre ce este vorba; deci, am nevoie de un pic de spațiu.

5. O să văd dacă cineva este în mod sincer interesat în mine. Nu vreau să mă simt ca un proiect personal de mântuire a mea sau să devin o nouă crestătură pe bastonul tău numit „am mai mântuit unul”. Dacă Isus este cel ce pretinde că este, atunci o să caut să-l descopăr pe Isus în tine. Asta așa merge, corect?

6. O să am întrebări. Am nevoie să aud adevărul, nu preferințele tale religioase, deci te rog să-mi spui doar ceea ce spune Biblia.

7. Trebuie să mă simt binevenit. Există o  durată de timp peste care vizita mea nu mai este binevenită? Ceea ce vreau să zic este că am fost și la alte biserici și se pare că exista o anumită presiune asupra mea de a mă decide, sau cam așa ceva. Deci, cât timp am până nu mai sunt binevenit?

Mulțumesc că m-ai ascultat. Sunt destul de sigur că voi veni duminica viitoare. Dar, s-ar putea să nu vin....