duminică, 12 iulie 2009

Rascumparatorul meu vine!

Stiu ca Rascumparatorul meu este viu, si ca se va ridica la urma pe pamant." (Iov 19:25)Iov a fost un om care a trait curat si in frica de Dumnezeu pe pamant; a fost un om neprihanit. Dumnezeu a ingaduit sa-i fie incercata credinta, si astfel Iov a trecut prin grele suferinte si pierderi materiale; a pierdut tot ce a avut: copii, avere si sanatate. Iov insa nu si-a pierdut credinta. Dupa toate aceste imense pierderi, Iov declara cu toata incredintarea: “Dar stiu ca Rascumparatorul meu este viu, si ca se va ridica la urma pe pamant. Chiar daca mi se va nimici pielea, si chiar daca nu voi mai avea carne, voi vedea totusi pe Dumnezeu. Il voi vedea si-mi va fi binevoitor; ochii mei Il vor vedea, si nu ai altuia. Sufletul meu tanjeste de dorul acesta inauntrul meu. … Si sa stiti ca este o judecata.” (Iov 19:25-27;29b) Ce credinta tare, ce viziune clara! Cu toate ca Iov a trait cu mii de ani inainte de venirea pe pamant in trup a Domnului Isus, si cu toate ca in acea vreme pe pamant domina paganismul, Iov avea credinta puternic ancorata in Dumnezeu si in Mantuirea si Rascumpararea care urma sa vina prin Rascumparatorul care este viu in vecii vecilor, iar sufletul lui tanjea dupa intalnirea cu Dumnezeu. Prin ochii credintei el vede pe Dumnezeu si realizeaza ca orice om, oricat de bun ar fi, in lumina sfinteniei lui Dumnezeu, e un om pacatos si are nevoie de pocainta. De aceea Iov zice: “Urechea mea auzise vorbindu-se de Tine; dar acum ochiul meu Te-a vazut. De aceea mi-e scarba de mine si ma pocaiesc in tarana si cenusa.” (Iov 42:5-6) Ma uimeste din nou viziunea clara si credinta puternica a acestui om. Nu e de mirare ca el are incredintarea ca atunci cand va veni vremea sa-L vada fata in fata pe Dumnezeu, Dumnezeu ii va fi binevoitor. Atunci cand va fi marea zi a judecatii, cand multi, ingroziti, vor fugi la munti strigand: “Cadeti peste noi, si ascundeti-ne de Fata Celui ce sade pe scaunul de domnie si de mania Mielului; caci a venit ziua cea mare a maniei Lui, si cine poate sta in picioare?” (Apocalipsa 6:16-17), atunci sufletul lui Iov, si a oricarui om care are o credinta ca a lui, se va desfata privind pe Rascumparatorul cel viu in fata si bucurandu-se de bunavointa Lui.Care este credinta ta? Esti tu la adapost si in siguranta pentru ziua cand va fi judecata, avand o credinta puternica in Rascumparatorul cel viu, si tanjeste sufletul tau de dor sa-L vada? Daca da, atunci tu esti in siguranta si in pace, chiar daca ai probleme materiale sau de sanatate, chiar daca esti prigonit, chiar daca vezi uneori ca celor rai le merge bine iar tie nu; chiar daca s-ar intampla orice - tu te bucuri in Domnul Dumnezeul mantuirii tale asa cum spunea un alt adevarat credincios a lui Dumnezeu: “Caci chiar daca smochinul nu va inflori, vita nu va da nici un rod, rodul maslinului va lipsi, si campiile nu vor da hrana, oile vor pieri din staule, si nu vor mai fi boi in grajduri, eu tot ma voi bucura in Domnul, ma voi bucura in Dumnezeul mantuirii mele! Domnul Dumnezeu este taria mea…” (Habacuc 3:17-19a)